Monday 4 July 2011

sahabat atau musuh





ade satu kisah..ade seorang hamba Allah ni..pantang kawannye mengemukakn pendapat die macam kene halilintar...ade je ayt2 kasar yg die kemukan..aku tau aku x sebaik mane, aku x sempurna..plus semua manusia pown x sempurna..tpi bile kite bca semua comment2 nyer, die seperti menghala @ lebih seng menyalahkan kami yg mengemukakan pendapat ini..ayt2 nya seperti ..haish entah la..aku x nafikan aku x pki tudung labuh n aku x sebaik mana..tpi kita sebagai manusia biasa haruslah sentiasa berdoa agar dibuka kan pintu hati untuk bertaubat  n diberi hidayah..

Just a matter of a sharing... Kat setiap group n post2 org kat fb ni, sume melepaskan pendapat tntg politik, pegangan masing2.. Terasa nak cakap, biarlah apa2 pun, yg penting, biar politik bergerak bersama islam bukan islam bergerak bersama politik. Istilah ni xbias ke mana2 parti, apa yg dimaksudkan, ialah islam diri kita tu sendiri. Kalau kita kerana politik, mula berpecah n mncaci sesama kita, sampai hilang sifat muslim kita, itu ke yg kita mahukan? Jgn kerana taksub, kita buta. Itu je. 
 ni adalah post sorg kawan aku..aku suke post die..memg sebenarnya sekarang bukan mane2 parti yg menjadi musuh utama kita..tpi SYAITAN yg berjaya menghasut manusia sehingga berlaku pertelingkahan sebegini. x salah klu kite berbincg tpi bile aku melihat semula comment sahabt ku itu di FB aku seperti merasa kami seperti bertelingkah..memg benar sape jahat masuk neraka sape baik masuk syurga..tpi itu semua bukan urusan kite..urusan Allah..pernah dgr x kisah seorg pelacur yang msuk syurga hanya kerana memberi seekor anjing yg kehausan minum..see...x semua yg jahat itu jahat..

aku juga turut mendapat nasihat dari seseorg , dia menasihatkan aku untuk belajar dahulu..btol..aku x kate salah..tpi sebagai rakyat aku x dapat nak duduk diam n melihat semua di sekeliling ku itu seperti x de ape2 yg berlaku.. 

kelihatan seperti group tu tgh bergiat aktif..aku memg alwayz follow geng abim..coz kat sini dipenuhi dgn sahabat2 yng lebih dalam ilmu agamanya berbanding aku dan aku ingin melihat hujah2 yang dikemukakan mereka

p/s : aku hnya hamba biasa yng selalu melakukan dosa n bukan nak post bnde2 nih untuk nampak baik ke ape ke...tpi pape pown aku tetp dengan pendirian aku.. ISLAM bukan pada nama or pada i/c jer..aku nak ISLAM itu dalam diri aku..Ya Allah HAnya kau sahaja tempat aku bermohon ..kerana engkau sahaja yang mengetahui hamba- Mu ini..harap diberikan hidayah..



No comments:

Post a Comment